Att veta

Att veta hur ont en annan människa har
Att veta hur ledsen en annan människa är
Att veta vilken klump i halsen en annan människa har
Att veta hur magen får en att känna sig illamående på en annan människa
Att veta hur det bränner bakom ögonlocken på en annan människa
Att se hur mycket en annan människa ska försöka se ut att må bra
Att veta hur många tankar som snurrar i en annan människas huvud
Att veta att vad som står på tok hos en annan människa har inget med mig att göra och att jag inte kan göra något åt det dödar mig. Det är den värsta känslan jag vet i hela världen. När jag mår dåligt och bara vill dö är hemskt. Men denna känslan är så mycket värre. Man är så... känner mig egoistisk och hemsk när jag inte kan ställa saker till rätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0