Slutet av 1an

Skrev en text i slutet av 1an då jag mådde som sämst för jag hade satt mig i en svår situation. Med mina lärningshinder och även mitt trams på lektionerna satt jag med 26 rester och gjorde klar på 3 veckor. Pressen var hård men jag lyckades. Och då menar jag rester som att skriva uppsatser, novell osv. Bevisar inte det att man kan bara man vill, då vet jag inte vad! Gud vad stolt jag är nu när jag läser igenom det och påminns om hur jag mådde men ändå fixade det. Fy vad jag ska kämpa bättre i år. Kom igen nu Jennifer!




Hur oron sprider sig i kroppen, hur hjärtat börjar slå snabbare och svetten bryter fram i pannan.  

Jag har satt mig här själv precis som hundra gånger förr men nu är det på allvar. "om du inte klarar dig så får du gå om" jag blir helt svettig och yr. Det är som att vara uppe i varv hela tiden. Jag vet att det är sista spurten och jag visste att det skulle bli jobbigt. Flera gånger sa jag det Jag stressar hellre ihjäl mig än går om. Jag står fast vid det! Men att stress och ångest kan leda så långt till hur man mår visste jag inte. Visst... en klump i halsen, oro, stel i kroppen, illamående, svårt med sömnen och allt vad det är jag visste det! Men allt jag känner nu trodde jag man inte ens en människa kunna känna under samma tid. Det känns som att jag ska rasa samman därför försöker jag låsa in mig. Inte visa mig ute bland folk mer än på helger då jag kan slappna av lite mer. En dag i skolan är som ett år i skolan. Att FÖRSÖKA hålla humöret uppe men inte lyckas. Att FÖRSÖKA att inte få alla på dåligt humör men inte lyckas.

Det här är inte lätt men jag har mina små stjärnor som kommer med deras ord "Du lyckas, jag tror på dig!" Som jag tänker på oftare än de kan tänka sig. Det är inte många som säger de och ser ut som att dom menar de men dom som gör de... Dom önskar jag att jag kunde göra en stor tjänst.


En människas ångest är individuell. Förutom att ångesten påverkar hur du mår psykiskt tar den sig ofta kroppsliga uttryck. Vanliga tecken är dessa:

  • hjärtklappning
  • svettningar
  • klump i halsen
  • muntorrhet
  • spända muskler
  • domningar
  • stickningar
  • illamående
  • yrsel
  • andnöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0