Pappa

Utan honom saknas något. Hans glädje, godhet och varma hjärta.

I hans famn finns trygghet och i hans röst finns lugnet. Hans hjärta är stort och han försöker ge mig all tröts jag behöver.

Ingen behöver tvivla på hans kärlek för hans hjärta är så stort och jag vet att han bara vill alla det bästa.

Han utstrålar livsglädje och är ständigt på jakt efter nya kunskaper. Hans skratt smittar av sig det kan jag aldrig neka. Hans humor är bra.

Anledningen till att den är bra är för att den är så lik min. Andras bekostnad och allt som har med det att göra. Driver jag med honom blir han arg. Driver han med mig blir jag jätte arg.

Men saken är den, att jag är du. En liten Jimmy. En kopia av dig rakt igenom.

Alla små tjafs osv och alla motgångar man bemöter genom åren. Spelar ingen roll egentligen. För jag kommer alltid älska dig för den pappan du är mot mig. För att du bara vill mitt bästa, bara vill kunna förstå, bara vill kunna räcka till. Och du räcker till! Glöm aldrig det. Jag älskar dig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0