hangover

Jag tänkte ägna en liten stund åt att analysera Facebook-statusarna som alltid dyker upp under helgerna. Det är alltid samma mönster. Samma jävla visa. På fredagar är folk glada, för då är det ju fest och supa som gäller. "Skål!" eller "All in idag!" är ganska vanligt förekommande fraser. Eller varför inte klassikern "Vi ses i dimman!"? Detta följs av en hel del fylleuppdateringar i form av felstavade meningar och suddiga bilder.

På lördag då? Jo, då är de flesta bakis. Och för många är det viktigt att skriva detta för det är ju SÅÅ synd om dem. Jag vet inte hur många jävla bakis-uppdateringar jag ser varje jävla helg alltså. Men det är ju fortfarande lördag och en dag man super på så det tar inte så lång tid innan "återställar-statusarna" börjar dyka upp. "Då är man på det igen då!".

Söndag då? Jo då är det OFFICIELLA bakis-dagen på Facebook. Då är alla bakis gånger tusen. Oj vilken hård helg och oj vad man supit och oj vad jävla dåligt man mår men OJ vad det vart värt det! Det var värt det fast man inte kommer ihåg någonting och fast man vaknade med alla kläderna på och sminket utkletat i ansiktet. Det var värt det för av alla sms och bilder och uppdateringar från folk i ens omgivning att dömma så hade man jävligt roligt!

De värsta folk skriver eller säger efter en utekväll är i för sig inte de där bakisgrejerna. De värsta är de meningar som innehåller tydligen. Jag gjorde tydligen det och det, och jag hade tydligenkul. Vadå tydligen? Var du inte själv med eller varför hade du tydligen kul? Hade man inte hällt i sig så jävla mycket alkohol hade man kunnat skippa det där "tydligen" och själv kunnat konstatera om man hade kul eller inte.

Och så fortsätter det. Det är samma visa nästa vecka igen. Då ska alla ut och supa skallen av sig, vara bakis, ligga och spy och ha huvudvärk för att dem tydligen hade det så jävla roligt! Skål mina vänner, för en underbar alkoholkultur i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0