Skam att vara 94a? Inte en chans

 

Har ni tänkt på vilket gnäll det är på (största delen tjejer) om tjejer som är ett år yngre? Det har alltid varit så och kommer förmodligen alltid vara så också. Själv sitter man här som den lilla o omtyckta 94:an.

 

I början för ungefär ett år sedan ville jag bara gå in i en vägg för alla fördomar var så starka. Nu när jag lärt känna många 93a tjejer är det helt annorlunda. Att från början höra: ååh, hon är 94a. Hon är uppmärksamhets kåt osv. Det är självklart jätte förnedrande att höra från någon tjej som är ett år äldre. För man tar åt sig mer då det gör man! Nu på de senaste festerna har jag enbart hört: Men gud va kul att få prata med dig, du är inte alls som alla andra 94or eller som jag trodde. Och självklart blir jag jätte glad att höra det men jag känner ändå- hallåååå, har ni gett oss en chans eller drar ni oss över samma kam för vi är yngre? Jag fattar inte. Sure, jag hatar sjukt många 95or det kan jag inte neka. Enligt mig: Så jävla fjortis, dryg söker uppmärksamhet. Men för det hatar jag inte 95or jag hatar vissa personer. Hatar vissa 94or också för den delen. 93 och 92or också. Och de har inget med deras ålder att göra, utan personligheten hos de personerna.

 

Att se på Facebook när ni som är några månader äldre än oss (woooow medelålderskris snart?) skriva i stil med: Snart kommer facebook krylla av att alla små 94or checkar in på krogen, skriver ”skåål” ”knäpper första inför en kväll med bästa på slick” ”skååål, lobby ikväll” osvosv. Får mig inte alls att bli irriterad utan jag skrattar mest. Inte hånskrattar utan jag tycker det bara är så kul. För just det där skrev ni in för några månader sedan, lovar att ni kopierade det från era gamla statusar.  Så vad grinar ni över?

 

Det jag stör mig på är hatet hos alla tjejer på oss. Får ofta höra: ofta du bryr dig? Dom är svartsjuka på att det är er killarna vill ha på fest. Och de gör mig ännu mer irriterad. HALLÅ? De har väl förfan inte med det att göra. Det har med respekten hos andra människor!

Det har funnits tillfällen jag har i stort sett gråtit för jag inte blev påtänkt några månader tidigare bara för att få gå på krogen. Men vet ni vad? Jag är så jävla glad att vara den där omogna lilla 94an. Hemmafester varje helg som så många vill komma på. Hemmafester där man kan dunka egen musik, dricka hur mycket man vill, ösa hur man vill och bara få vara! Det ska bli hur kul som helst att fylla 18. Kunna gå på krogen, ta körkort osv. 2012, jorden går under pågrund av att vi kommer överbelasta den med lammkött på varje krog i hela länet. Längtan till att fylla 18 är så stor så det pirrar i magen när jag tänker på det. Men som jag får höra varje gång jag träffar äldre tjejer: Det är inte så kul att fylla 18, visst krogen är kul när det är något där, men hemmafester är ändå bäst. Mitt liv är så jävla bra som 94a och oavsett hur mycket gnäll de kommer vara på att vi får gå på krogen, så kommer jag pussa på er alla. Alla 93a tjejer som suckar och just nu tänker: vem tror hon att hon är? Just du! Dig ska jag prata med, dansa med och pussa på för att du ska förstå att jag är inte så som du fått för dig att jag är. Jag ger alla människor en chans, och fy vad jag vann på det 2011! Så mycket nya underbara människor som kom in i mitt liv. Och fler blir det i år. För det här året ska bli så jävla GULD




Kommentarer
Postat av: Felicia

Kloka ord från en klok tjej. Fyfan vad du är bra!

2012-01-09 @ 19:17:12
URL: http://felici.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0