18 år om 13 dagar och världens omognaste

Jag har längtat till min 18års dag i två år nu ungefär. Suttit och gråtit flera gånger genom åren för att jag inte kan gå på krogen. Inte kan beställa kläder på internet. Inte kunna komma in på öltält och så jävla mycket mer.
Nu är det 13 dagar kvar och jag har haft ont i magen av förväntningar i ca. 3 månader. Håller på att flippar över! Men nu när jag sitter här och de enbart är 13 dagar kvar blir jag nervös- Visst dessa 13 dagar kommer kännas som 6 veckor typ MEN det är ändå bara 13 dagar. Alla roliga saker som krogen, kunna byta ut mitt bankomatkort, kunna köpa lättöl och tusen andra saker. Det ska bli kul och jag kommer känna mig så vuxen.
Men det betyder också att jag blir vuxen till en viss del. Jag kommer flytta hemifrån inom kort framtid. Jag vågar inte ens söka jobb och snart ska jag överleva på min egna ekonomi som jag ska tjäna själv.
Min mamma och pappa håller mig inom galler. Jag är deras lilla ögonsten och snart är jag inte de längre. Sure så länge jag bor under det här taket är det deras regler men inte på samma nivå. Efter att levt så begränsat till att jag får välja mina egna val, vägar och allt nu i livet. Känns läskigt. Jag minns fortfarande när man hängde på skolgården med en glass vid 13 års åldern som igår. Allt, vad händer med det?
Jag uppskattar fortfarande allt i lvet och tänker vara ung så länge jag kan. Sure, regler osv blir annorlunda men jag tänker inte låtsas som att jag är vuxen mer än på affärer och sånt. För på min fritid älskar jag att skratta, spela över, sitta ute med en glass, PÅ min gamla skolgård. Jag tänker fortsätta med det. För om 2 år kommer jag vilja vara 17 år igen så jag lär passa på och leva så länge jag kan.
Visst är jag nervös men ändå så jävla taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0