orkar inte känna denna stress längre. magen vänder sig ut och in och jag mår illa

Upp på morgonen. Ner från sängen. Väckarklocka. Frukost, kläder. Deodojävlarant. Duscha? Duscha kan du göra själv! Packa skolväska. Ligga under täcket en liten stund till. Busskurer. Rök framför ansiktet. Rök framför andras ansikten. Snorar jag nu igen? Styv skjortärm och klockan är inte mer än halv nio. Somna inte. Blunda i skolbänken (bara en liten stund). Lunchrast?

SMS, PMS, BRB, FCN. Logga ut, logga in. Logga av. Lägga av.

Strumpor kliar och busschaufförer ler. Vita tänder har de. Jag ler med stängd mun. Jobb? Vill inte tänka på det. Framtid? Tar hand om det efter Skolan. Sheldon. Sheldoff. Nyheter. Radio- Lyssnar någon på det längre? Mellanmål. Vad är hallonkräm egentligen för något? Vill inte tvätta duken så jag vänder på den. Samma sak med tröjan. Mössan och min personlighet (nej, inte egentligen. Vänder tillbaka igen) Playstation. Böcker. Läxa? Överstrykningspennan kommer fram. Gula, blå, gröna och rosa linjer. Läxa kan du göra själv! Mamma på telefon. Skulle ha Smartphone säger du. Vill inte säger jag. Skulle strunta i telefon helt tänker jag. Samma kläder som igår. Ingen märker. Kväll. Pustar ut. Datorn kraschar. Igen. Pratar på. Pratar ut. Pratar högt. Går in i vardagsrummet för att återigen konstatera att de inte är något på TV. Kollar kylskåpet. Bränner vid mat. Somnar.

Tisdag i morgon. Jag skrattar utan anledning och längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0